Menu

Camping Sanguli Salou w Hiszpanii. To Raj Na Ziemii

Zawsze myślałam, że najlepsze wakacje, najbardziej "wypasione" dadzą nam wielogwiazdkowe hotele. Postanowiliśmy z polecenia pojechać na wakacje na Camping. Camping i resort w jednym od tej pory są naszą bazą wypadową na wakacje. Dlaczego ? Zobaczcie sami. Przedstawiam Wam jeden z najlepszych Campingów  w Hiszpanii, który jest również jednym z najlepszych Campingów w Europie.

Sanguli Salou

Camping Sanguli Salou nie bez powodu posiada aż 5 gwiazdek. Według nas jest to małe miasteczko w mieście. Wyjeżdżając, na wakacje do Hiszpanii naszym priorytetem, było zwiedzenie Barcelony. Dlatego właśnie szukaliśmy campingu w obrębie 100 km od Barcelony. Podczas całego naszego pobytu postanowiliśmy, że podróżować będziemy  komunikacją miejską. Podczas naszego pobytu wynajem samochodu to byłaby strata pieniędzy. Pokażę Wam, że spokojnie z dziećmi możecie pojechać w to miejsce, gdzie my i nie wypożyczać auta.

camping sanguli salou

POŁOŻENIE  SANGULI SALOU
ORAZ DOJAZD

sanguli salou

Camping mieści się w malowniczym miasteczku Salou, które jest bardzo rozbudowane turystycznie.

Od lotniska Reus dzieli zaledwie 14 kilometrów, a na lotnisku już czekają taksówki z podaną ceną za transport. Koszt dojazdu na camping to 30 euro, a czas to zaledwie 10 minut. Camping ma dwie recepcje i musicie wiedzieć, w jakim miejscu macie swoją parcelę. Dział afrykański to same domki, a recepcja na początku campingu jest dla camperów/ samochodów i osób z innych domków.

Sam camping położony jest około 100 metrów od piaszczystej, czystej plaży z bardzo ciepłą wodą Morza Śródziemnego. Przy plaży mamy deptak, na którym jest mnóstwo restauracji, barów, lodziarni i sklepów z pamiątkami. Do głównego centrum Salou, gdzie znajduje się port oraz pokazy tańczących fontann jest około 2 km.

Do stacji pociągów, którymi pojedziemy do samej Barcelony to  trasa około kilometra.

ATRAKCJE

Sanguli Salou to bez wątpienia camping, na który chętnie wrócimy, gdy będziemy chcieli odpocząć i "pobyczyć się". Atrakcje dla dzieci przeszły moje oczekiwania.

Z jakich atrakcji możemy skorzystać?;

* Baseny, chyba z 5 ze zjeżdżalniami, brodziki dla dzieci młodszych i baseny dla starszych.
* 2 mini cluby dla najmłodszych z animacjami. Mini disko dla maluchów to czad!
* Gry sportowe dla starszych dodatkowo płatne: bilard, mini golf, trampolina, siatkówka itd., ale są również darmowe animacje jak np. lotki. Płatne gry są rzędu 1-2 euro.
* Wypasione place zabaw w różnych częściach campingu.
* Ciuchcia - darmowy pociąg, który podwozi gości w różne części resortu.
* Duży amfiteatr z wieczornymi pokazami przez animatorów.
afryka z dziećmi

* Pralnia 6 euro
* Lekarz
* Basen dla psów
* Sanitariaty dla campingów
* Myjnia samochodowa

najlepsze baseny dla dzieci
basen dla dzieci

GDZIE MIESZKALIŚMY

Nasz domek mieścił się w części afrykańskiej i nazywał Masai. Ogólnie na campingu mamy bardzo dużo "mieszkań" do wyboru. Od domków z bala, po namioty i holenderki. Nasz domek Masai posiadał 2 sypialnie, salon z telewizorem, kuchnia ze zmywarką, kawiarką, płytą indukcyjną, tosterem, łazienka oraz duży taras z leżakami i miejscem na kolację. Domek, można stwierdzić bardzo "luksusowy", czysty i perfekcyjnie przygotowany. Resort posiada dziesiątki domków do wyboru.

masai lodge

domek masai

KIERUNEK BARCELONA

W innym wpisie zawrę całą naszą trasę zwiedzania komunikacją miejską w Barcelonie. Jednak stacja Salou, z której odjeżdżają pociągi w różnych kierunkach, znajduje się około kilometra od campingu. Idąc na stację warto zrobić spacer wzdłuż plaży.  Na stacji znajdują się osoby, które pomagają w zakupie biletu. Koszt biletu do Barcelony to 8 euro. Dzieci chyba do 3-4 roku podróżują za darmo, a dzieci w wieku szkolnym płacą tyle, co dorosły. Do Barcelony pociągiem przewoźnika "renfe" dotrzecie w 1,5 h. Cała trasa zwiedzania w drugim poście.

mała modelka

CENY

Ceny w Sanguli Salou są bardzo porównywalne do tych poza campingiem.
Średnio:
*pizza kosztuje około 10 euro
*świeża bagietka 1 euro
* gałka loda 2,3-2,5 euro
* paella dla jednej osoby 11-14 euro
* drink bezalkoholowy 4,5-6 euro
* butelka wina w restauracji około 10 euro, a w sklepie 5 euro
Dodatkowo jeżeli przybywacie samolotem, to z recepcji do Waszego domku zawiezie Was pracownik melexem. Tak samo w drodze powrotnej z domku do recepcji również po wcześniejszym zgłoszenie odbierze Was z bagażami melex :)

plaża w hiszpanii

Nie jesteśmy zwolennikami powrotów w to samo miejsce. Wolimy zwiedzać inne, nowe. Jednak Sanguli Salou to miejsce, do którego wrócimy na pewno! W zasadzie camping jest tak zaopatrzony, że wcale nie trzeba z niego wychodzić. Posiada wszystko, a nawet więcej co człowiekowi potrzebne jest do życia :) Ogromna pochwała należy się dla kierownictwa. Z racji, że byliśmy z dwójką dzieci 8 i 2 lata, a samolot powrotny mieliśmy dopiero o godzinie 19, pozwolono nam zostać do godziny 13 w domku. Resztę czasu spędziliśmy na basenach. Camping posiada również przechowalnię  bagażu, także dzięki temu nie musieliśmy nosić wszystkich klamotów ze sobą.

CAŁOŚĆ GALERII PONIŻEJ :)

warkoczyki dobierane

domki na campingu

namiot na campingu

najlepsza sala zabaw dla dzieci