Menu

Karlskrona w Jeden Dzień za 160 zł!

Jeżeli chcesz w jeden dzień zwiedzić kawałek pięknej Skandynawii za niedużą cenę to koniecznie przeczytaj ten przewodnik. Postaram się opisać tutaj wszystkie potrzebne informacje, których potrzebujesz, by móc bez stresu wybrać się do Karlskrony. Karlskrona w jeden dzień za 160 zł to jak najbardziej możliwe :)

karlskrona w jeden dzień
NA POCZĄTEK ZAPRASZAM WAS NA FILM Z PODRÓŻY :)

Na stronie Stena Line, której promy pływają nie tylko na linii Gdynia - Karlskrona znaleźć możemy co chwila nowe promocje. Promocja na jaką ja natrafiłam to "Karlskrona w jeden dzień". Koszt jednej kajuty na dwie noce - wte i z powrotem dla czterech osób w kajucie był około 200 zł.
Nas nocleg wyniósł 160 zł, ponieważ za Kasię nie była pobierana opłata.

zgrany team

Terminal w Gdyni mieści się na przy ulicy Eugeniusza Kwiatkowskiego 60.
Podczas rejsu do Karlskrony, który zaczął się około godziny 19 udaliśmy się na kolację. Po obowiązkowym oglądaniu wypłynięcia postanowiliśmy ze znajomymi zjeść kolację w jednej z promowych restauracji. Padło na restaurację Taste. Dlaczego? Płacimy około 65 zł za osobę i do godziny 22 mamy open bar. Dania gorące, zimne, przystawki, desery - ciasta, lody, napoje gazowane, soki, piwo, wino itd.
Pobudka na statku jest dość wcześnie, ponieważ już o 7 rano dopłynęliśmy do Karlskrony. My jednak z dziećmi nie spieszyliśmy się i z kajuty wyszliśmy o 6:50.
Na promie możemy kupić bilety jednodniowe (24H) na autobus (Ok. 70 koron na osobę) , którym będziemy podróżować po Karlskronie. Pomimo, że w centrum dojść można wszędzie pieszo, to z terminala kawał drogi jest. Na terminalu również możemy kupić bilety w automacie w podobnej cenie jak na promie.

zgranyteam

W KARLSKRONIE

Na początek zostawiamy na terminalu w przechowalni bagaże. Skrytka mała kosztuje 20 SEK (koron), a duża 40 koron. Do centrum udajemy się autobusem nr. 6, na którym jest napisane CENTRUM. Autobusem jedziemy około 30-40 minut 22 przystanki do stacji Hogland Park. UWAGA Autobusy w Szwecji zatrzymują się na przystankach wtedy, gdy ktoś czeka aby wsiąść, bądź gdy wciśniemy guzik, że chcemy wysiąść. Także zamiast liczyć przystanki, najlepiej patrzeć na wyświetlacz.

wakacje z dzieckiem

Karlskrona składa się z małych wysp połączonych mostami, a my udajemy się na wyspę Trosso. Autobus odjeżdża spod samego terminala. Pamiętaj, że do autobusu wsiada się przednimi drzwiami i odbija kartę autobusową. W Hongland Park znajduje się bardzo fajny plac zabaw. Najlepiej spędzić tam czas do około godziny 9, bo wtedy miasto zaczyna się budzić do życia :) Jednak nam na plotkach i zabawie czas zleciał szybko. Z parku udaliśmy się do MC Donalda na małą kawkę, który jest około 50 metrów od Parku.

plac zabaw

ZACZYNAMY ZWIEDZANIE

Teraz już pieszo z Mc Donalda udajemy się na Stortorget Plac, czyli Rynek Główny
Na Stortorget Plac idziemy wzdłuż ulicy Ronnebygatan, która jest znana ze sklepików, kawiarni i restauracji. Na znajdują się:
Na  środku placu Pomnik Karola XI, który był założycielem miasta
Kościół Św.Trójcy z kopułą, w której środku znajduje się siedziba UNESCO w Szwecji
Kościół Fryderyka z dwiema wieżami
Za kościołem Fryderyka znajduje się informacja turystyczna, w której pracują osoby znające język polski. Tam możemy zakupić pierwsze pamiątki oraz wziąć darmową mapę Karlskrony.

podróż z dzieckiem

LODZIARNIA GLASSIAREN

Kolejnym punktem, którego nie możecie sobie odpuścić to najsłynniejsza lodziarnia w Karlskronie, chodź pewnie już i na świecie. W lodziarni Glassiaren zjecie największe w Szwecji lody.
UWAGA! Tam kupuje się nie na gałki, a na smaki. Im więcej smaków bierzecie tym cena mniej wzrasta. Ceny jakie były, gdy my kupowaliśmy lody:
1 smak: 41 koron
2 smaki: 47 korony
3 smaki: 52 koron
UWAGA! Jeden smak to aż 3 duże gałki, także biorąc 3 smaki otrzymujecie 9 gałek. Ta opcja jest najbardziej opłacalna. Nie można jednak rozdzielić loda na więcej wafelków. My wzięliśmy jednego na naszą rodzinkę i jedliśmy łyżeczkami. Najlepszy smak? TROPIKALNY!
PS. Wafelki wyrabiane są na miejscu na oczach klientów.

lody gałkowe

MARINMUSEUM - MUZEUM MORSKIE

Z lodziarni Glassiaren udajemy się do darmowego fantastycznego Muzeum Morskiego Marinmuseum. Z lodziarni to zaledwie 8 minutek drogi spacerkiem z wózkiem. Mijając informację turystyczną idziemy cały czas prosto ulicą Kyrkogatan. Po przejściu przez most, przez który dostaniemy się na wyspę Stumholmen, na której znajduje się muzeum. Do muzeum dotrzemy idąc cały czas prosto. Wstęp jest darmowy. Zobaczymy tam ogromną prawdziwą łódź podwodną, do której można wejść, na zewnątrz są zabytkowe statki, a w oddzielnej sali inne ciekawe eksponaty.

marinmuseum karlskrona

TUTAJ RÓWNIEŻ ZJESZ OBIAD.
Obiad w Marinmuseum to bardzo dobry pomysł. Dlaczego? Do godziny 14 jest tam open bar. Czyli płacisz raz i jesz ile chcesz. Koszt obiadu dla osoby dorosłej to 120 koron, zaś dziecka 100 koron. Kiedy my byliśmy do jedzenia były różnego rodzaju sałatki, dania zimne tj sery, chleb, masło, dania gorące takie jak: bekon-wyśmienity, ziemniaki pure, ryby, placki. Do picie bez limitu jest woda, kawa i herbata. Odpoczywamy i ruszamy dalej :)

blog parentingowy

DZIELNICA KOLOROWYCH DOMKÓW BJORKHOLMEN

Z Marinmuseum powracamy tym samym mostem co przyszliśmy.  Idziemy do  pierwszego głównego skrzyżowania i skręcamy w lewo przy ulicy Drottninggatan i kierujemy się na autobus do stacji Sparre ( bilet ten co mamy cały czas). Autobus nr. 1. Linia kończąca bieg w Salto (napis na autobuscie)  UWAGA! Wsiadamy po drugiej stronie ulicy. Jedziemy 4 przystanki do stacji Chapmansplan.
Wysiadamy i przechodzimy przez ulicę. Idąc cały czas prosto dotrzemy do dzielnicy kolorowych domków. Kierujemy się na ulicę Nordenskjoldsgatan. To na tej ulicy są najsłynniejsze i najpiękniejsze starodawne kolorowe domki, w których kiedyś mieszkali stoczniowcy, rzemieślnicy i marynarze

domek dla dzieci

BEZLUDNA WYSPA STAKHOLMEN

Po zwiedzeniu kolorowych domków udajemy się na odpoczynek na bezludnej wyspie Stakholmen.
Droga jest bardzo prosta, a trasa wózkiem zajęła nam dosłownie 7 minut. Na wyspę wchodzimy małym drewnianym mostkiem. UWAGA OSOBY NA WÓZKACH INWALIDZKICH NIESTETY NA WYSPĘ SIĘ NIE DOSTANĄ. Później jest trasa skalista, jednak jest to fajne miejsce na odpoczynek oraz piknik.

podróż

PLAC FISKTORGET

Idąc wzdłuż wody dotrzemy na plac fisktorget, gdzie znajduje się pomnik  Fiskargumman "(czyli żony rybaka) autorstwa Erika Höglunda przypomina czasy, gdy kobiety wyruszały ze swoich wysp, aby sprzedawać złowione ryby mieszkańcom miasteczka." Na placu znajduje się również port, z którego przez cały dzień kursuje statek na wyspę Aspo. Rejs trwa 30 minut i jest darmowy. My jednak odpuściliśmy sobie rejs w tym roku. Idąc dalej wzdłuż wody kierujemy się do przejścia dla pieszych i kierujemy się na ulicę Borgmastaregatan. Idąc wzdłuż mamy jeszcze sporo sklepików, gdzie możemy zrobić ostatnie zakupy. Idąc cały czas prosto dotrzemy do ulicy Landrobgatan, a stamtąd do parku HoglandsPark. Z przystanku, na którym wysiedliśmy jadąc do centrum wsiadamy również do autobusu numer 6, który będzie miał napis Verko. Wysiadamy na ostatnim przystanku terminala promowego.

dzieci

ILE ZABRAĆ PIENIĘDZY

My dla naszej 4-osobowej rodziny na jeden dzień wzięliśmy 1500 koron. Jest to około 650 zł. W zupełności nam ta kwota wystarczyła, a do tego zostało nam jeszcze około 200 koron.
Pamiątka jak np kubeczek kosztuje 75 koron, magnes 50 koron.
Wycieczka idealna dla całej rodziny na jeden dzień. Polecam każdemu, kto chciałby chodź na chwilę zobaczyć piękną Skandynawię.